Monografie
Holanová, R.: Intertextualita v reklamě. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. 167 s. ISBN 978-80-7290-513-3.
Příspěvky v časopisech:
Čapková, R.: Reklama a její využití v hodinách českého jazyka a literatury. Český jazyk a literatura, 2007 – 2008, roč. 58, č. 3 s. 126 – 134. ISSN 0009 – 0786.
Čapková, R.: Současný jazyk reklamy a jeho vnímání z pohledu studentů SŠ. .Konference Škola jazyk a literatura na počátku nového tisíciletí. Ústí nad Labem, 29.10.2008. Usta ad Albim BOHEMICA. Rok 2008, roč. VIII, číslo 3. ISSN 1802-825X, s. 61 – 74.
Čapková, R.: Kompetence SŠ studentů k vnímání mezitextového navazování v reklamních textech a řeči o ní. Didaktické studie. roč. 1, č. 2. 2009, s. 65 – 78. ISSN: 1804-1221.
Čapková, R.: Intertextovost a středoškolští studenti aneb „Je to ňáký rozbitý“. Mezinárodní konference Výuka mateřským jazykům dnes. Ústí nad Labem 5. 5. 09 – 6. 5. 09 Usta ad Albim Bohemica, 2009, roč. IX., č. 1, s. 26–34. ISSN 1802-825X.
Čapková, R.: Bible jako zdroj marketingové komunikace. Didaktické studie. ročník 2, číslo 1, 2010, s. 37-43, ISSN 1804-1221.
Holanová, R.: Jak reklamní texty ovlivňují vyjadřování středoškolských studentů.
Český jazyk a literatura, 2010-2011, roč. 61, č. 3, s. 118–124.
Holanová, R.: Větné frazémy a změna významu. Didaktické studie, roč. 3, č. 1, 2011, s. 18-26. ISSN 1804-1221.
Holanová, R.: Intertextovost jako zdroj neporozumění učebnímu textu. Didaktické studie. roč. 4, číslo 2, 2012, s. 61-74. ISSN 1804-1221.
Holanová, R.: Intertextovost jako překážka porozumění publicistickému textu na základní škole 21. století. Didaktické studie, roč. 5, č. 5, 2013, s. 97–112. ISSN 1804-1221.
Holanová, R. – Janovec, L.: Intertextualita ve výuce českého jazyka. Český jazyk a literatura, roč. 65, č. 2, 2014-2015, s. 75-80. ISSN 0009-0786.
Holanová, R. – Janovec, L. – Schneiderová, S. – Šmejkalová, M.: K současnému stavu a perspektivám mediální výchovy. Didaktické studie, roč. 9, č. 2, 2017, s. 165–182. ISSN 1804-1221.
Holanová, R.: E-mailová komunikace pacientů s lékaři aneb Korťáky se mažou na noc. Naše řeč, roč. 101, č. 1, 2018, s. 28-37. ISSN 0027-8203.
Holanová, R. – Štěpáník, S.: K jazykovým a stylizačním dovednostem budoucích češtinářů. Český jazyk a literatura, roč. 68, č. 5, 2018, s. 230-238. ISSN 0009-0786.
Štěpáník, S. – Holanová, R.: Úvod do stylistiky jako problém didaktický. Didaktické studie, roč. 10, č. 2, 2018. s. 167-175. ISSN 1804-1221.
Holanová, R. – Vlčková, J.: Použití uvozovek v současných mediálních textech (na příkladu slova vykadit). Bohemistyka, č. 4, 2019, s. 556 - 560. ISSN 1642 9893.
Holanová, R.: Stylistika a mediální výchova – mediální žánry jako průnikové téma. Didaktické studie, roč. 12, č. 2, 2020, s. 171–177.
Kapitola v knize
Holanová, R.: Intertextovost jako překážka porozumění reklamnímu textu. Medium et scopus. Jazyky literatury v edukaci a komunikaci. Praha: Karolinum, 2013. s. 169-180.
Holanová, R. – Šmejkalová, M.: Interdisciplinarita ve výuce českého jazyka. In: kol. autorů: Interdisciplinarita ve výuce jazyků, Praha: UK, Karolinum, 2021. s. 87–103. ISBN: 978-80-246-4955-9.
Holanová, R.: Jeden žánr – různé cílové skupiny (Srovnání reklamy pro děti a dospělé). In: Schneiderová, S., Holanová, R., Janovec, L., Šmejkalová, M.: Analýza mediálního textu jako předpoklad pro mediální výchovu v českém jazyce (Na příkladu případových studií). Praha: Pedagogická fakulta UK, 2020. s. 53–69. ISBN 978-80-7603-239-2.
Holanová, R., Štěpáník, S.: Stylistika a didaktika: nové výzvy pro výuku mateřského jazyka. In: Awramiuk , E., Štěpáník, S. (eds.) Język ojczysty w edukacji szkolnej w Polsce, Czechach i na Słowacji. Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, 2020. s. 140-181. 978-83-7431-645-3
Příspěvky v recenzovaných sbornících
Čapková, R.: Česká reklama a intertextualita. Sborník RARA AVIS z konference "Na kus reči 2004", Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Trnava 2005, s. 58 - 67. ISBN 80-89034-96-9.
Čapková, R.: Intertextualita v reklamě. Sborník ze Studentské vědecká konference 2004, UK v Praze - Pedagogická fakulta, Praha 2004, s. 284 - 292. ISBN:80-7290- 183-4.
Čapková, R.: Intertextové navazování na folklorní žánry v reklamě.Varia XIV. Zborník matriálov zo XIV. kolokvia mladých jazykovedcov, Nitra - Šintava při Seredi 8.-10.12. 2004, Slovenská jazyková spoločnosť při SAV, Bratislava, Katedra slovenského jazyka FF UK v Nitre 2006. s. 303 – 308. ISBN 80-89037-04-6.
Čapková, R.: Intertextualita jako prostředek přesvědčování v reklamě. In Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích. Ostrava : Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2005, s. 39-45. ISBN 80-7368-101-3.
Čapková, R.: Využití architextuality v reklamě. Varia XV. Zborník matriálov z XV. kolokvia mladých jazykovedcov Banská Bystrica - Tajov 7. – 9. 12. 2005. Slovenská jazyková spoločnosť při SAV, Bratislava, Katedra slovenského jazyka a literatúry FHV UMB v Bánskej Bystrici, 2008. s. 88 – 95. ISBN 80-89037-04-6.
Čapková, R.: Intertextualita v reklamě jako prostředek přesvědčování dětí a mládeže. Didaktické studie II., 2005. Praha: PedF UK, s. 33 – 40. ISBN 80-7290-239-3.
Čapková, R.: Kalendářově vázaná reklama. Varia XVI. Zborník matriálov zo XVI. kolokvia mladých jazykovedcov, Častá-Papiernička 8. – 10. 11. 2006. Slovenská jazyková spoločnosť při SAV v Bratislave, Jazykovedný ústav Ĺudovíta Štůra SAV v Bratislave, 2009, s. 69 – 78. ISBN 80-89037-04-6.
Čapková, R.: Možnosti využití médií při výuce českého jazyka jako jazyka druhého. Didaktické studie IV., 2008. Praha: PedF UK. s. 104 – 111 ISBN 80-7290-239-3.
Čapková, R.: Specifika reklamy na léky, zvláště reklamy pro lékaře. In: K diferenciaci jazykových prostředků.... FF OU v Ostravě: FF OU v Ostravě, 2008. FF OU v Ostravě, 2008. ISBN 978-80-7368-637-6. Sborník z mezinárodní konference.
Čapková, R.: Reklama jako potenciální zdroj frazeologie ve vyjadřování SŠ studentů
In Varia XIX. Sborník materiálov zo XIX. kolokvia mladých jazykovedcov. Trnava - Modra-Harmónia 15. – 17. 11. 2009. Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, Slovenská jazyková spoločnosť při SAV v Bratislave, 2010, s. 35–38. ISBN 978-80-970561-0-0.
Holanová, R.: Media Discourse and its Impact on Students‘ Socialization. Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí – Sapere Aude 2011. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 1. vyd. 2011. ISBN 978-80-904877-2-7, ETTN 085-11-11006-03-8. 674 s.
Holanová, R.: Frazeologie v časopisech pro děti. In: Janovec, L. (ed.) Obraz světa v jazyce a frazeologii II, 2020, Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, s. 403–409.
Učební texty:
Kosová, J. – Čapková, R.: Základy mediální komunikace pro pracovníky státní správy. PedF UK, Praha. Praha : UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2007. 37 s. ISBN 978-80-7290-317-7.
Čapková, R.: Mediální výchova. In: Výuka pragmatických aspektů řečové komunikace ve vyšších třídách gymnázií a na SOŠ II. Praha: PedF UK, 2007, s. 101–131. ISBN 978-80-7290-340-5.
Holanová, R. – Klinka, T. (eds.). Mediální výchova: od teorie k praxi. Praha: PedF UK, 2022. ISBN 978-80-7603-302-3.
Hirschová, M. – Holanová, R. – Vlčková, J. et al. Komplexní jazykové rozbory. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020, 76 s. ISBN 978-80-7603-217-0.